Заклад дошкільної освіти
(центр розвитку дитини) «Надія»
Запорізької міської ради

Для батьків

Як проходять наші уроки

У дитячому садку вчителі зосереджуються на фізичному та розумовому розвитку своїх учнів. Щоб краще розуміти учня, вчителі в центрах повинні встановити зі своїми учнями такі стосунки, які сприятимуть їхнім бажанням і потребам, одночасно підштовхуючи їх до вищого набору цінностей.

Цей тип навчання покращить моральне та випадкове навчання. Комерційні центри опіки, також відомі як дитячі садки, відкриті у встановлені години та забезпечують стандартизовану та регульовану систему догляду за дітьми.

Витяг зі Статуту закладу

УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Учасниками навчально-виховного процесу у ЦРД "Надія" ЗМР є: діти, директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, педагогічні та медичні працівники, інші спеціалісти, помічники вихователів, батьки або особи, які їх замінюють, фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти.

Права дитини у сфері дошкільної освіти

  • безоплатна дошкільна освіта;
  • безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
  • захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;
  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;
  • безоплатне медичне обслуговування;
  • здоровий спосіб життя;
  • інші права, передбачені чинним законодавством України

Права батьків та осіб, які їх замінюють

  • обирати дошкільний навчальний заклад та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
  • обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
  • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;
  • брати участь в покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази ЦРД "Надія";
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

Обов’язки батьків, або осіб які їх замінюють:

  • забезпечення умов для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти;
  • своєчасно вносити плату за харчування дитини в ЦРД "Надія" у встановленому порядку;
  • своєчасно повідомляти ЦРД "Надія" про можливість відсутності або хвороби дитини;
  • слідкувати за станом здоров’я дитини, постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан, створювати належні умови для розвитку природних здібностей, нахилів та задатків дітей;
  • поважати гідність дитини;
  • виховувати у дітей любов до України, повагу до національних і історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
  • виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;
  • інші обов’язки, що передбачені законодавством України.

Відвідування дитиною ЦРД "Надія" ЗМР не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.

Правила поведінки в ЦРД «Надія» ЗМР

Правила поведінки здобувачів освіти в ЦРД "Надія" ЗМР базуються на законах України, наказах Міністерства освіти і науки України та рішеннях органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

Закон України «Про дошкільну освіту» (зі змінами та доповненнями) наголошує:

Стаття 27. Учасники освітнього процесу

Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є: діти дошкільного віку, вихованці; педагогічні працівники: директори, заступники директора з навчально-виховної (виховної) роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти; 

{Абзац третій статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}

помічники вихователів та няні; 

{Абзац четвертий статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}

медичні працівники;

батьки або особи, які їх замінюють;

батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;

асистенти дітей з особливими освітніми потребами;

{Статтю 27 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017}

фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

{Абзац дев'ятий статті 27 в редакції Закону № 2145-VIII від 05.09.2017}

Стаття 28. Закону України "Про дошкільну освіту" Права дитини у сфері дошкільної освіти

  • Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами
  • Дитина має гарантоване державою право на:
    • безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
    • безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
    • захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
    • безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
  • {Абзац п'ятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
    • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
    • здоровий спосіб життя;
    • діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.

{Частину другу статті 28 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом№ 2541-VIII від 06.09.2018}

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

Переведення вихованців

Переведення вихованців з однієї вікової групи до іншої в межах одного ДНЗ та формування його новостворених груп здійснюється щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня.

Для переведення вихованця з одного державного (комунального) дошкільного навчального закладу до іншого один з батьків або інший законний представник дитини повинен подати керівнику відповідного ДНЗ заяву про зарахування дитини письмово або за допомогою системи електронної реєстрації (у разі її запровадження).

Керівник державного (комунального) дошкільного навчального закладу впродовж десяти робочих днів з дати надходження такої заяви інформує заявника про можливість зарахування дитини до відповідного ДНЗ із зазначенням кінцевого строку подання необхідних документів.

Переведення вихованця із державного (комунального) дошкільного навчального закладу до іншого державного (комунального) дошкільного навчального закладу відбувається на підставі заяви одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли за рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків).

За вихованцем зберігається місце у державному (комунальному) дошкільному навчальному закладі у літній період та у таких випадках:

у разі хвороби вихованця, його санаторного лікування, реабілітації;

у разі карантину в закладі дошкільної освіти;

на час відпустки одного з батьків або іншого законного представника дитини.

Вихованці старшого дошкільного віку, які здобувають дошкільну освіту у державному (комунальному) дошкільному навчальному закладі та на початок літнього періоду є такими, яких зараховано до закладу загальної середньої освіти, за бажанням одного з батьків або іншого законного представника дитини можуть продовжувати здобувати дошкільну освіту в державному (комунальному) дошкільному навчальному закладі до кінця літнього періоду.

Відрахування вихованців

Відрахування вихованців з державного (комунального) дошкільного навчального закладу може здійснюватися

  1. за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків);
  2. на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у ДНЗ відповідного типу;
  3. у разі досягнення вихованцем станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з особливими освітніми потребами - повних восьми років), що передбачає його відрахування до 31 серпня поточного року;
  4. у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;
  5. у разі невідвідування дитиною закладу дошкільної освіти протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин.

Керівник державного (комунального) дошкільного навчального закладу зобов’язаний письмово із зазначенням причин повідомити одного з батьків або іншого законного представника дитини про відрахування дитини не менш як за десять календарних днів до такого відрахування.

Забороняється відрахування дитини із державного (комунального) дошкільного навчального закладу з інших підстав, ніж визначено цим пунктом.

Відрахування дитини із ДНЗ здійснюється відповідним наказом керівника ДНЗ.

У разі зарахування вихованця до закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти відрахування з державного (комунального) дошкільного навчального закладу такого вихованця здійснюється на підставі даних про факт зарахування, які можуть бути отримані за допомогою електронних систем взаємодії (у разі їх впровадження) або за запитом до відповідного закладу освіти про такі дані.

Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей до приватних, корпоративних дошкільних навчальних закладів визначається їх засновником (засновниками).

КОНСУЛЬТАЦІЯ В ТЕЛЕФОННОМУ РЕЖИМІ ЩОДО ДІЙ З ЗАЯВКАМИ

Батьки можуть отримати консультацію у телефонному режимі щодо дій з заявками за телефоном +3(8096)6250100 (Ірина Володимирівна)

по вівторках з 14.00 до 16.00 та четвергах з 09.00 до 12.00.

Батьки здобувачів освіти мають право

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачіво світи;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надават изгоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

Батьки-здобувачів освіти зобов’язані

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власногоздоров’я, здоров’яоточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісністьУкраїни;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїхобов’язків, захищає права сім’ї.

Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту» здобувачі освіти мають право на

  • навчання упродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Про роботу у воєнний час

Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», указів Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 23 липня 2024 року № 469/2024, затвердженого Законом № 3891-IX від 23.07.2024, з урахуванням листів Міністерства освіти і науки України від 05.06.2024 №1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/2025 року», від 27.08.2024 № 1/15368-24 «Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти», від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», «Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайної ситуації», «План дій вихователя закладу дошкільної освіти у випадку надзвичайної ситуації» (лист від 02.04.2022 № 1/3845-22), «Про організацію безпечного простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» (лист від 20.06.2023 № 1/8820-23), наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 02.07.2024 р. № 201 р, «Пpo організацію 2024/2025 навчального року в комунальних закладах освіти міста Запоріжжя в умовах воєнного стану», наказу Лівобережного відділу освіти від 29.07.2024 № 79 р «Про організацію 2024/2025 навчального року в комунальних закладах освіти підпорядкованих Лівобережному відділу освіти», з метою забезпечення якісного функціонування закладу освіти в 2024-2025 навчальному році, забезпечення порядку, збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу та створення безпечного освітнього середовища в ЦРД «Надія» ЗМР

НАКАЗУЮ

  1. Для організації освітнього процесу в ЦРД «Надія» врахувати визначену тривалість 2024/2025 навчального року з 1 вересня 2024 року по 31 травня 2025 року.
  2. Запровадити організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти (центрі розвитку дитини) «Надія» Запорізької міської ради з 01.09.2024 року в дистанційній формі до зміни безпекової ситуації в місті Запоріжжя та прийняття відповідних рішень ЗОВА.
  3. Врахувати залежність форм організації освітнього процесу в ЦРД «Надія» від безпекової ситуації у місті Запоріжжі, передбачити можливість зміни форми організації освітнього процесу впродовж навчального року в залежності від безпекової ситуації у місті Запоріжжі на змішаний формат навчання.
  4. Надавати освітні послуги із застосуванням різних форм організації освітнього процесу з використанням дистанційної та змішаної форми організації освітнього процесу. Враховувати особливості дітей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Здійснювати індивідуальну роботу.
  5. Організовувати педагогічний супровід дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків щодо подолання наслідків травматичних інцидентів, налагодження контакту, довіри та комунікації між усіма учасниками реалізації програм із надолуження освітніх втрат із застосуванням освітнього процесу у дистанційному та змішаному форматі.
  6. Враховувати в роботі листи МОН Україні від 05.06.2024 №1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періо-ду 2024/2025 року», від 27.08.2024 № 1/15368-24 «Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти».
  7. Налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу через різні канали комунікації: в телефонному режимі, листування електронною поштою тощо.

Про дії населення у військовий час

За матеріалами офісу освітнього обмбудсмена

https://eo.gov.ua/dii-uchasnykiv-osvitnoho-protsesu-v-razi-nadzvychaynykh-sytuatsiy/2022/01/18/

Чи знає кожен із нас, як діяти у разі надзвичайної ситуації? Чи знаєте ви правила, які можуть зберегти ваше життя, життя учнів, студентів та співробітників, рідних і близьких? Чи не розгубитеся ви у разі надзвичайної ситуації, знаючи правила, якщо практично ніколи не тренувалися?

І в суспільстві, і в закладах освіти, і навколо них трапляються надзвичайні ситуації. Саме від умінь та навичок учасників освітнього процесу залежить їхнє життя та здоров’я, а також тих людей, котрі в цей час знаходяться поруч.

Уміння правильно оцінити ситуацію та обрати порядок дій є дуже важливим для кожної людини, а особливо – для працівників закладів освіти. Адже саме вони та їхні дії можуть врятувати як здобувачів освіти, так і самих працівників.

У закладах освіти передбачене тренування щодо евакуації учасників освітнього процесу не рідше одного разу на пів року та проведення Дня цивільного захисту та Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у закладах професійної (професійно-технічної) та загальної середньої освіти й Тижнів безпеки дитини у закладах дошкільної освіти.

На нашу думку, навчальні тренування дуже важливі. Окрім евакуації варто навчати дітей і поведінці порядку дій у різноманітних надзвичайних ситуаціях.

В інших країнах радять проводити три протипожежних навчання на рік і як мінімум одне повне тренування з різних видів безпеки за різними видами сценаріїв, у різний час, без попередження учасників освітнього процесу.

Було б неправильним промовчати про те, що такі навчання не завжди бувають ефективними, оскільки про них можуть знати наперед і вчителі, і діти. Крім того, спеціально для навчань відкриваються постійно зачинені запасні виходи. Зайве доводити, що такі “заплановані навчання” не дадуть якісного результату. Ба більше, у випадку реальної надзвичайної ситуації можуть і зашкодити: бо коли вчитель поведе дітей до запасного виходу, а він виявиться зачиненим, то це може призвести до трагедії. Тому крім навчань, потрібна постійна і прискіплива увага до питань безпеки, реальні, а не показушні тренування. Ідеально – коли керівник закладу освіти проводить тренування за власної ініціативи, нікого не попереджаючи завчасно. От тоді дійсно можна побачити реальний, а не “намальований” стан справ.

У цьому дописі ми пропонуємо певну орієнтовну схему для вибору алгоритму дій у разі надзвичайних ситуацій у закладі освіти. Це – досвід закордонних фахівців, адаптований для України. Також рекомендації фахівців Державної служби України з надзвичайних ситуацій, закордонних фахівців із безпеки та шкільних офіцерів щодо дій у разі наступних надзвичайних ситуацій.

Дії у разі захоплення будівлі

У Рекомендаціях щодо дій населення у разі загрози та виникнення вибуху, у тому числі тих, що виникли внаслідок терористичної діяльності, зазначаються дії, якщо ви опинились у будинку (приміщенні, території), захопленому терористами, але не були ними знайдені.

У такій ситуації необхідно:

  • зберігати спокій та намагатись уникнути контакту з терористами;
  • якомога тихіше повідомити правоохоронні органи про терористичну атаку, а також про своє місцеперебування;
  • не палити;
  • не наближатися до дверей та вікон;
  • чітко виконувати інструкції та команди правоохоронців;
  • сховати свої документи та візитні картки.

Пам’ятайте, що одразу після вашого повідомлення антитерористичними підрозділами буде вжито вичерпних заходів для збереження вашого життя та здоров’я.

Евакуація з будівлі необхідна не лише під час пожежі, а й землетрусів, повеней та інших надзвичайних ситуацій, якщо будівля закладу освіти є небезпечною для людей, які там перебувають.

Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи визначають, що під час проведення евакуації та гасіння пожежі необхідно:

  • визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони у найкоротший строк;
  • ліквідувати умови, які сприяють виникненню паніки. З цією метою працівникам закладів та установ не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації;
  • евакуацію людей слід починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних із ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу;
  • у зимовий час на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши в ковдри або інші теплі речі;
  • ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування у небезпечній зоні дітей;
  • виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі, де виникла пожежа;
  • у разі гасіння слід намагатися у першу чергу забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;
  • щоб запобігти поширенню вогню, диму, слід утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також – від розбивання скла.

Ресурсний центр прав дитини у посібнику “Врятуйте дітей – стандартні процедури та правила безпеки для учнів та студентів” пропонує наступні правила евакуації для дітей: Правила евакуації для дітей:

  • Не говори – щоб чути вчителя
  • Не біжи – щоб не постраждати
  • Не штовхайся – щоб не постраждали інші
  • Не повертайся – щоб залишатися в безпеці

Евакуація з будівлі

Вихованців також просять дотримуватися всіх вказівок педагогів та, у разі потреби, на прохання дорослих, допомогти іншим дітям евакуюватися. При прибутті до безпечної зони, не розходитися і залишатися разом із класом.

Правила евакуації для педагогів:

  • Евакуація здійснюється за відповідним звуковим сигналом, який, у разі потреби, активує адміністрація або особа, яка виявила пожежу.
  • Нагадайте дітям про головну мету евакуації: їхня безпека та правила евакуації: не говори. Не біжи. Не штовхайся. Не повертайся.
  • Закрийте двері та вікна.
  • Візьміть з собою аварійний набір, відро (може бути складним), сумку для швидкої допомоги. *
  • Перевірте безпечність маршруту для евакуації.
  • Під час евакуації радять об’єднувати дві групи, й під час переміщення один педагог очолює колону, а інший завершує колону дітей двох груп.
  • Допоможіть дітям з інвалідністю та маленьким дітям.
  • Евакуація здійснюється до певного визначеного місця (місце для кожного класу визначається під час тренувальних навчань і не змінюється).
  • Після прибуття на визначене місце, перевірте наявність усіх дітей за списком.
  • Залишайтеся зі своєю групою і просіть дітей бути разом, бути усією групою разом, нікуди не розходитися.
  • Якщо небезпечні умови зникли, здійсніть зворотну евакуацію назад до групових приміщень, дотримуючись тих самих правил.

Як пояснити дитині правила поведінки при повітряній тривозі

Дорослі мають роз’яснити дітям порядок дій, коли лунають сирени. За певних обставин алгоритм може бути дещо різним, але найголовніше правило звучить так: почув сирену — одразу прямуй до укриття.

Залежно від того, де знаходиться дитина — в школі чи вдома — вона має знати, як діяти швидко та без паніки.

Якщо сирена повітряної тривоги застала на вулиці, необхідно:

  • Одразу прямувати до найближчого укриття (підземні переходи, метро тощо).
  • Якщо дитина не знає, куди йти – нехай спитає у дорослих.
  • Якщо поряд немає укриття, але видно лісосмугу, варто прямувати туди і сховатися (дерева забирають на себе розліт осколків).

Вдома при повітряній тривозі потрібно:

  • Закрити вікна, вимкнути всі прилади та світло.
  • Швидко одягнутися, взяти з собою тривожну валізу з необхідними речами.
  • Разом з дорослими прямувати до укриття та уважно стежити за повідомленням місцевої влади, правоохоронців.
  • Якщо поруч немає укриття, дотримуватися правила “двох стін”.

Що треба робити під час повітряної тривоги у громадському місці

У Нацполіції порадили наступне:

  • Уважно слухати повідомлення адміністрації закладу, де перебуваєте дитина (або ви), і дотримуватись озвученої інструкції.
  • Під час евакуації не користуватися ліфтом, а спускатись тільки сходами.
  • Прямувати до укриття чітко визначеним маршрутом.

Дорожня карта дій особи на місті ракетної атаки

За рекомендаціями Департаменту соціального захисту Запорізької міської ради

Дорожня карта.pdf

Алгоритм дій для осіб, які постраждали в наслідок надзвичайної ситуації За рекомендаціями Запорізької міської ради

Алгоритм дій у разі НС.pdf

Про запобігання та протидію сексуальному насильству, пов'язаному зі збройною агресією російської федерації

Відповідно до ЛИСТ МОН.pdf

Коли на початку повномасштабної війни в медіа почали з'являтися повідддомлення про випадки зґвалтувань окупантами,, в масштаб проблеми було складно повірити, Жінки та чоловіки, люди похилого віку, діти й навіть немовлята - свідчення очевидців та постраждалих показують, то ніхто не застрахований від ризику сексуального насильства. Будь-яке сексуальне насильство - є воєнним злочином, порушенням законів та звичаїв війни. Як і за решту порушень норм міжнародного права, за сексуальне насильство передбачена відповідальність, її призначають за результатами розгляду судових справ у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі, створеними трибуналами або національним судом України. Саме тому важливо фіксувати злочини, свідками чи постраждалими віл яких стали учасники освітнього процесу та збирати максимум доказів для притягнення винних до відповідальності. На виконання пункту 3 резолюції Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Стефанишиної О. від 14.06.2022 № 14848/0/1-22, з метою надання комплексної допомоги особам, які у зв'язку з війною постраждали від насильства, зокрема сексуального, Міністерство освіти і науки України просить із залученням органів місцевого самоврядування та у співпраці із міжнародними та громадськими організаціями в межах компетенції провести профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу та соціально-психологічну підтримку особам, постраждалим від війни і насильства, пов'язаного зі збройною агресією російської федерації на території України, листа Міністерства освіти і науки України від 22.06.2022 № 1/6885 “Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов'язаному зі збройною агресією російської федерації на території України”, та листа ТВО Шевченківського району від 06.07.2022 № 07.01-19/374 “Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов'язаному зі збройною агресією російської федерації на території України”, Важливо фіксувати злочини, свідками чи постраждалими віл яких стали учасники освітнього процесу та збирати максимум доказів для притягнення винних до відповідальності.

Коли на початку повномасштабної війни в медіа почали з'являтися повідомлення про випадки зґвалтувань окупантами,, в масштаб проблеми було складно повірити, Жінки та чоловіки, люди похилого віку, діти й навіть немовлята - свідчення очевидців та постраждалих показують, то ніхто не застрахований від ризику сексуального насильства.

Будь-яке сексуальне насильство - є воєнним злочином, порушенням законів та звичаїв війни. Як і за решту порушень норм міжнародного права, за сексуальне насильство передбачена відповідальність, її призначають за результатами розгляду судових справ у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі, створеними трибуналами або національним судом України. Саме тому важливо фіксувати злочини, свідками чи постраждалими віл яких стали учасники освітнього процесу та збирати максимум доказів для притягнення винних до відповідальності.

На виконання пункту 3 резолюції Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Стефанишиної О. від 14.06.2022 № 14848/0/1-22, з метою надання комплексної допомоги особам, які у зв'язку з війною постраждали від насильства, зокрема сексуального, Міністерство освіти і науки України просить із залученням органів місцевого самоврядування та у співпраці із міжнародними та громадськими організаціями в межах компетенції провести профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу та соціально-психологічну підтримку особам, постраждалим від війни і насильства, пов'язаного зі збройною агресією російської федерації на території України, листа Міністерства освіти і науки України від 22.06.2022 № 1/6885 “Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов'язаному зі збройною агресією російської федерації на території України”, та листа ТВО Шевченківського району від 06.07.2022 № 07.01-19/374 “Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов'язаному зі збройною агресією російської федерації на території України”,

Важливо фіксувати злочини, свідками чи постраждалими віл яких стали учасники освітнього процесу та збирати максимум доказів для притягнення винних до відповідальності.

В цьому випадку варто зробити наступне:

  • звернутися за медичною допомогою для фіксації стану здоров'я до медичного закладу (103);
  • повідомите про злочин Нацполіції (102), Генеральну прокуратуру (0 800 507 001) або Урядову гарячу лінію (15-47);
  • зафіксувати злочин та можливих свідків: описати обставини, місце (адреса чи позначка на карті), дату й час злочину, ПІБ, дату народження та контакти постраждалої особи; детальну інформацію про злочинців (кількість, якщо відомо — імена й посади, наявність зброї, про що розмовляли між собою тощо), інформацію про схожі випадки у вашій місцевості, завдану шкоду, контакти свідків, фото/відео з місця подій.

Якщо потерпілі перебувають па тимчасово- окупованій території і не мають змоги звернутися до уповноважених органів влади - можна повідомити про злочин Офіс Генерального прокурора телефоном (096 755 02 40) або електронною поштою (conflick2022.ua@gmail.com)

Передати інформацію для подальшого розслідування можна

  • на сайті Офісу Генерального прокурора України;
  • через телеграм-боти: stop_rashion_war_bot або war_crime_bot

Сексуальне насильство нерідко стає сильною психологічною травмою для постраждалих, тому важливо звертатися й за психологічною допомогою.

  • Таку допомогу можна отримати за телефоном Урядової гарячої лінії (15-47),
  • Національної гарячої лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації (116-123),
  • безпосередньо у закладі освіти від практичного психолога чи соціального педагога.

Вчасна й професійна психологічна допомога може запобігти подальшому травмуванню та розвитку депресії у постраждалих.

На сайті Міністерства освіти і науки України розміщені актуальні матеріали, відео та анімації для батьків, учителів та дітей щодо запобігання сексуальному насильству Формування навичок безпечної поведінки.pdf

На вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» створено сторінку «Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій», яка постійно оновлюється за покликанням

Також, пропонуємо для використання кращі практики психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів, надання соціально-психологічної допомоги постраждалим від насильства та торгівлі людьми за покликанням

Відеозаняття для самостійного опанування

Шановні батьки та ваші малюки! Запрошуємо Вас долучитися до наших онлайн-занять, які для Вас записали педагоги нашого центру. Сподіваємось, що Ви разом з нами будете проводити цікаво свої будні.Щотижня на нашому YouTube каналі https://www.youtube.com/channel/UCTJMTFX77s1R9IQ6jb6NO2w/ ми будемо додавати відео із розвивальними заняттями від фахівців ЦРД "Надія" ЗМР. А зараз пропонуємо знайти цікавий матеріал для самостійного опанування у переліку:

Танцюй разом із місяцем і з хореографом Світланою Колєсніковою https://youtu.be/LXrsHU-ZWIA

Дитячі фантазії з осіннього листя разом з Юлією Вітер та Наталею Тарасенко https://youtu.be/Q3JC-mDW8Bk

Комплекс вправ для стоп і ніг від Галини Шапальчук https://youtu.be/N_sejfsyCRg

Музичне заняття для "Карапузів" від Світлани Колєснікової https://youtu.be/Co5svSm67nE

Про те як осінь дерева фарбує від Кристини Шапальчук https://youtu.be/SmzLpxRY2H4

Йога для малят від Вікторії Кузьменко та Марини Перепелиці https://youtu.be/gsSYq4YIJjQ

Музична подорож на автобусі разом зі Світланою Колєсніковою https://youtu.be/OA6ETL4CNvA

Рух до здоров'я - вправна фізкультура від команди виховательок https://youtu.be/nEslHmusghU

Ти - мир! Вивчаємо вірш разом з Вікторією Карпюк https://youtu.be/8By0RM_b1Ug

Підтримай флешмоб "Голуби миру" разом з Наталією Тарасенко https://youtu.be/aBWkpdUeYb0

Голуб миру для малят від Юлії Вітер https://youtu.be/ezh2mH_UNHU

Лялькова вистава "Небезпечна знахідка" від Світлани Колєснікової та Лариси Онисечко https://youtu.be/wz32QREt34M

Заняття для найменших "Червоний та жовтий" вивчаємо кольори разом із Олесею Ротар https://youtu.be/L0pYRWCaoQY

ФЛЕШМОБ Переможні голуби миру від Ганни Кузь https://youtu.be/OGVdN5IUEHk

Кумедні рибки із долоньок від Вікторії Карпюк https://youtu.be/zd6dUr8X-Mg

Музично-ритмічна вправа "Весела зарядка" від Лариси Онисечко https://youtu.be/xMiq9WnBqTQ

Навчай їжачка танцювати разом із Ларисою Онисечко https://youtu.be/Eb5_qE1Fu3c

Розминка для вправних рученят від Наталі Тарасенко https://youtu.be/gmphPUGu1FA

Де живуть вітаміни? Про правила гігієни та здорове харчування вам розповість Наталя Тарасенко https://youtu.be/BxDkTxcLCaQ

Весела руханка "ЗСУ працює" від Юлії Вітер https://youtu.be/Y-KGwBbWhls

Вас запрошує Мінні Маус на веселу бджолину руханку разом із хореографом Світланою Колєсніковою https://youtu.be/HSOAlUDfTAw

Танцюй разом із Пеппі довгою панчохою хореографом Світланою Колєсніковою https://youtu.be/OumY9GT2j58

Як діяти під час повітряної тривоги. Поради психолога Кристини Шапальчук https://youtu.be/Ta-KJeC67ms

Заняття "Ми маленькі українці" від Наталі Тарасенко https://youtu.be/StOy99KhYRg

Пароль "Полуниця" або як власноруч змайструвати смачну ягоду. Про це від Юлії Вітер https://youtu.be/CBT36fNqzR8

Черепашки-рахівниці від Наталі Тарасенко https://youtu.be/A150Oqo-TIE

Музичне заняття із Ларисою Онисечко. Сонячний день https://youtu.be/S4rK0nd7J2M

Веселий тренажер. Розвиваємо дихання разом із Юлією Вітер https://youtu.be/C4FANGn5cQg

Запрошуємо в подорож різними континентами разом із Ганною Володимирівною https://www.youtube.com/watch?v=5f2RGBvR_UU&feature=youtu.be

Інтерактивні завдання "Виріши нерівності" від Ганни Володимирівни https://www.youtube.com/watch?v=x8zlRHSsP0w&feature=youtu.be

Корисні покликання

Шановні наші "Надіївці"

У цей час наша країна тримає оборону і гідно дає відсіч рашистським віськам.

Твердо віримо в НАШУ ПЕРЕМОГУ.

А поки тримаємо оборону, допомагаємо, готуємо, збираємо речі, підтримуємо наших захисників та захисниць.

Цінуємо внесок кожного та кожної з ВАС.

А поки хочемо підтримати вас. До вашої уваги: схеми розміщення інформаційних центрів, короткі пам'ятки від консультантів комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», корисні посилання для дозвілля малюків.

Чим зайняти дітей з особливими освітніми потребами в укритті: https://docs.google.com/document/d/1CBlh_DGVhgqOAZLHGX1Yi-IjK51Z8S2d/edit

Як заспокоїти, відволікти дитину з особливими освітніми потребами під час повітряної тривоги з урахуванням її індивідуальних особливостей: https://docs.google.com/document/d/1vvP5yISiu0PUaUwLiOn4b7LKqT88Mp5Y/edit

Чим зайняти та як заспокоїти дитину молодшого шкільного віку в укритті? https://docs.google.com/document/d/1iRWeLHerqlhB5qGWkJW2RShTzTdY-nCY/edit

СТРЕС, як його подолати? https://docs.google.com/document/d/1lwOKcybRzrtMc-uLE3KmjcwzX5qTrv33/edit#heading=h.gjdgxs

ТРИВОГА ЧЕРЕЗ ВІДСУТНІСТЬ ЗВ’ЯЗКУ: https://docs.google.com/document/d/1Saga9s0ws01gCY5_GcA8x6hBsCazFv_l/edit

ПІДТРИМУЄМО ДІТЕЙ: https://docs.google.com/document/d/1IkyFUlem3ZxWvTYiBCVzHiG6L-LAEpnf/edit

СИМПТОМ ФАНТОМНОЇ СИРЕНИ: https://docs.google.com/document/d/1ZZduMhDV-8Nld8-N7PA8jF9SwfdeJGR-/edit#heading=h.gjdgxs

Інструкція, що робити у разі хімічної атаки або аварії на хімпідприємстві: https://docs.google.com/document/d/1-W9PIlqHxFUjf0Q40d62mVncWqggJcaY/edit

Що робити у разі відсутності мобільного зв’язку? https://docs.google.com/document/d/1-J-be15HRKfvAeaBmm_gRK__F9idqDtE/edit

Що робити у разі відсутності централізованого водопостачання? https://docs.google.com/document/d/1sw_bRbiy0EGqrLreAM15MXLhW9ozULW6/edit

СПИСКИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ЦЕНТРІВ: https://drive.google.com/drive/folders/16yiCCl50zhxjHSsJogiXNVteEVSJHU6d

МОН ЗАПУСКАЄ ІНФОРМАЦІЙНУ КАМПАНІЮ ПРО ТЕ, ЯК ЗАСПОКОЇТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni

“Працювати в нашому садочку — справжнє задоволення. Тут ми створюємо тепле і підтримуюче середовище для кожної дитини.”

Марина Віталієвна